Zigbell

گروه تولیدی Zigbell
تولید و پخش عمده پوشاک بانوان

شومیز مانتویی؛ جذابیت در خانه و شیک‌پوشی در شهر

شومیز مانتویی
پانچ

سال‌هاست که شومیزها در پوشش خانم‌های ایرانی حضوری پررنگ یافته‌اند و داخل کمد لباس‌هایشان با طرح‌ها و مدل‌های متنوع جا خوش کرده‌اند و در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شوند. چند سالی است شومیز بلند و یا همان شومیز مانتویی یکی از گزینه‌های استایل پوششی بانوان ایرانی  است اما این روزها بیش از گذشته خانم‌ها از این نوع پوشش در موقعیت‌های مختلف به ویژه دربیرون از منزل و در کوچه و خیابان و محل کار بهره می‌برند.

 این شومیزها در انواع جلو دکمه یا جلو بسته، به صورت فیت تن یا اورسایز و با پارچه‌های ساده و طرح‌دار و باجیب و بدون جیب بر تن دختران و زنان ایرانی جلوه‌گری می‌کنند. این شومیزها غالبا دارای «یقه‌برگردان» (یا همان یقه مردانه) هستند، اما در انواع «یقه ایستاده» و «یقه گرد» نیز تولید و مصرف می‌شوند

انواع شومیز مانتویی

شومیز مانتویی
شومیز بلند مانتویی
شومیز مانتویی

این مدل شومیز را شاید بتوانیم براساس اینکه جلو دکمه و یا جلوبسته هستند به ترتیب زیر دسته‌بندی کنیم:

۱-شومیز مانتویی جلودکمه:

 شومیز مانتویی جلودکمه به عنوان مانتو هم پوشیده می‌شود. هم به صورت فیت  و هم  به صورت اورسایز. البته انواع اورسایز این شومیزها در میان خانم‌های ایرانی به ویژه جوانان بسیار مورد توجه بوده و تبدیل به یک ترند شیک و پرطرفدار در این روزها شده است. این شومیزها با ایجاد مدل‌های مختلف در قسمت آستین و تنوع در برش‌های عمودی و افقی طراحی می‌شوند. شومیز مانتویی جلودکمه در انواع مختلفی مثل بغل چاک‌دار، جلو کوتاه با پشت بلند، آستین رگلان یا کیمونو و یا با آستین‌های پفی، مچ دار و کشی طراحی و تولید می‌شوند. برای ست کردن هر کدام از این مدل‌ها می‌توان از آیتم‌های فراوانی کمک گرفت.

  • شومیز مانتویی جلو دکمه کوتاه با پشت بلند:

معمولا خانم‌ها این شومیزها را هم به صوت جلو بسته به تن می‌کنند و هم به صورت جلو باز.

در صورت جلو باز بودن می‌توان با  تیشرتی که زیر آن پوشیده می‌شود پالت رنگی زیبا ساخت و با کتانی‌های آل‌استار و شلوار مام استایل یک سبک پوششی جسورانه خلق کرد. از کفش‌های کالج و اسلیپرها نیز برای تکمیل کردن این نوع استایل می‌توان بهره گرفت.  شومیز مانتویی بلند با یک دامن شلواری قد نود نیز قطعا بسیار شیک و به روز خواهد بود . با این آیتم‌ها یک استایل اسمارت کژوال ساخته می‌شود و می‌‌توان در مکان‌های رسمی‌تر هم از آن‌ها بهره برد. زمانی‌ هم که دکمه‌های شومیز بسته باشد می‌توان از کمربند روی آن هم استفاده کرد و حتی در یک مهمانی دورهمی شیک و به‌روز ظاهر شد.

  • شومیز مانتویی جلو دکمه بغل چاک دار:

شومیزهای بلند مانتویی گاهی با بغل‌های چاک‌دار طراحی و تولید می‌شوند و تاثیر چاک در راحتی شومیز هنگام راه رفتن بسیار زیاد است مخصوصا اگر اورسایز نباشد چاک‌های بغل شومیز بسیار کاربردی خواهند بود. شومیز جلودکمه بغل چاک‌دار برای استایل‌های کژوال انتخاب بسیار مناسبی است.

  • شومیز بلند مردانه:

شومیز‌های بلندی که دقیقا مشابه پیراهن‌های مردانه طراحی و تولید می‌شوند و فقط کمی بلندتر هستند. این شومیزها هم می‌توانند به عنوان مانتو پوشیده شوند و هم شومیز. می‌توان روی آن‌ها جلیقه، سارافن و حتی کت‌های کوتاه  پوشید و با یک استایل مدرن ظاهر شد.

 ۲- شومیز مانتویی جلو بسته:

شومیزهای مانتویی جلو بسته معمولا یقه گرد هستند اما ممکن است با انواع یقه‌های دیگر مثل یقه مردانه، بقه ایستاده و حتی به صورت یقه خشتی و یقه هفت هم تولید شوند. این سبک شومیزهای مانتویی برای داشتن یک استایل راحت و پوشش طولانی مناسبی هستند. شومیز مانتویی جلو بسته با آستین‌های پفی و یا چاک‌های بغل، در میان کالکشن‌های بسیاری از برندها و تولیدات دیده می‌شوند.

جزئیات جذاب

آستین‌های پفی، چاک‌های کوتاه یا بلند، پیله‌های کوچک، آستین‌های مچ‌دار یا کشی وحتی سرآستین‌های چاک‌دار و یقه‌های متفاوت همه می‌تواند یک شومیز مانتویی را جذاب کنند. پس لزوما نمی‌توان آن را داخل چهارچوب خاصی قرار داد. حتی تولیدکنندگان  از رنگ‌های مکمل برای قسمت‌های مختلف این شبک شومیزها استفاده می‌کنند؛ مثلا سرآستین‌ها و یقه‌ها  از رنگ دیگری هستند.

شومیزهای مانتویی در کنار استفاده کلاسیک خود همچون سایر شومیزها جایگزین مناسبی به‌جای مانتوها هستند. چرا که در مقایسه با مانتوها هم از قیمتهای مناسب‌تری برخوردارند و هم می‌توان در تولید آن‌ها از پارچه‌های متنوع‌تری استفاده کرد و در طراحی و دوخت میتوان بی‌نهایت طرح و مدل به آن‌ها داد و با انواع شال، روسری و شلوار و دامن و کفش‌های متنوع بی‌نهایت استایل مدرن ایجاد کرد و در عین حال پوششی راحت‌تر در مقایسه با مانتوها هستند.

خرید عمده

انواع شومیز و تونیک در Zigbell